tisdag 9 oktober 2007

helgen!

Klass fest i lördags med dem jag gick ut gymnasiet med, 13 som gick ut, vi var 6 som kom...? men roligt hade vi ändå.
Vi tävlade i sing star karaoke och drack vin... skrattade ordenligt åt våra gäla "tror vi kan sjunga men det kan vi verkligen inte" röster.

Sedan bar det vidare till PL 13 för en drink, trångt men bra musk.
Tivoli blev nästa ställe där vi faktiskt blev kvar hela kvällen. Jag tappade ju helt tiden, tänkte jag inte skulle va ute så länge i och med jag varit trött o förkyld så länge men jag vinglade nog hem vid 5 snåret på morgonen.
Blev tvärr lite många sena drinkar också, min nya kollega på frisyrmakarna (sara) jobbar helger på tivoli och hon var ju inte precis snål med att bjuda, och väluppfostrad som jag är tackar man inte nej när någon är vänlig och bjuder.

Dagen efter hade jag enligt min uppfattning "ätit något dåligt".
Mattias tyckte konstigt nog inte alls synd om mej. Jag däremot tyckte väldigt synd om mej!
Kl 19 åt jag mitt första mål mat, pizza från grandissimo.
Mådde sedan genast bättre.

Kan dock lova att för min del blir det inte fler klassfester eller liknade på iaf ett halvår.
Är ju egentligen en hemma-tjej, älskar att mysa och titta på tv!

Ursäkta att jag inte lägger upp bilder än men vet inte var sladden till kameran är, krävs lite rotande och upp och ner vändande innan jag hittar den.

Idag ska jag övningsköra med lennart, hoppas det går lika bra som förra gången.
han gav ju mej en otroligt komplimang sist "-Frida, du kommer få körkort väldigt lätt, du är ju inte så förkallkad som du ser ut." den kommentaren beskriver lennart i ett nötskal. många kan nog inte ta honom på rätt sätt och blir sura, jag flinar faktiskt bara.

Imorgon bär det av till osby, ska passa felix, EN HEL DAG, nu får mina mammakunskaper verkligen prövas. Men han e ju snäll, lille felix.

ha det bra!!!!

1 kommentar:

Kottemor sa...

Ser förkalkad ut?!
Hmm, undrar om jag tagit det som en komplimang eller om jag haft lust att nita farbror Lennart...
Jag hade suttit tyst iaf;)

Rackars Frida att du skall gå och äta dålig mat och så.
Men jag antar att ni hade en riktigt rolig kväll:)

Nu har jag ju ej sett lille Felix mer än bilden då han var ngr timmar gammal så jag ser fram emot att den där sladden dyker upp,hahaha

Du, vet du hur himla glad jag blev av din kommentar på min blog?!
Du är så go söta du!:)
Men visst, man lär sig att vara mamma och stunderna man känner sig misslyckad är ofta fler än de man känner sig stolt över att ha gjort sina barn glada.
Det är stress överallt.
Men inte skulle man kunna tänka sig ens en dag utan dem;)

Massor av kramar!