söndag 21 oktober 2007

Fullt av barn!

Efter jobbet åkte jag tåg till syrran och blev hämtad av hela ligan.
Det första som stod på schemat när vi kom hem var ju att baka kanelbullar med Adelia. Hade ju lovat.

Det roligaste Adelia vet är ju att röra smeten, kladd överallt med andra ord.


Så här fina blev våra bullar som jag o Adelia började baka, sen när det började bli jobbigt, med att knåda o så fick Tina ta över.
Det tråkiga är ju att bullarna ser otroligt goda ut men ack så fel man kan ha, i och med att det är glutenfria så är dem rätt så sega. För en annan som smakat mammas goda bullar var det ingen hit, men Adelia åt med glad min, hon vet ju inte bättre :)
Kvällen avslutades med mys framför TV:n.


På söndagen åkte jag, Tina, Adelia och Albin till kalla center syd (de bygger ju om så det är lika kallt inne som ute). Hittade fina rosa skor till Adelia. Hennes kiseskor (puma) har ju blivit för små. Handlade lite godis och läsk inför kvällen.

På eftermiddagen kom Sara och Felix. Alltid lika mysigt att träffa alla små söta barn som jag älskar över allt annat, men samtidigt, alla tre? det var lite väl mycket för mej.
Alla tre var trötta, så med andra ord var ingen på sitt bästa humör.
Fredde gick på världens längsta runda med Simba för att komma ifrån kaoset en liten stund (hade gärna följt med)

Stökigt blir det ju också med så många barn.
Det är faktiskt himla skönt att åka hem och sätta sej framför tv:n. Helt själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I LOVE U FIIIJIS!

Kottemor sa...

Mmmm, det där är vällan ej stök?:)
Och Tina har det ju alltid så himla fint och städat hemma hos sig och det präglas på Adelia,hon börjar bli rätt duktig hon med:)

Här har jag lite gett upp...
Iom att jag själv ej orkar, inga tomtenissar städar nätterna igenom och sönerna säger att de då rakt inte har TID att städa så ser det nog ut sådär... fast 3ggr värre.

Nu har vi ju inte ens gardiner uppe, fast det är ju inte direkt kottarnas fel...

Kramar!