fredag 12 oktober 2007

Då var man hemma i lugnet igen!









Passade felix igår när hans kära mor och far var bortresta.

Dagen började med jollrande från hans sovrum 06.58, jag vill här o nu påpeka att detta var min lediga torsdag då ja inte brukar gå upp innan lunch.
Ligger och tänker att kanske, kanske så somnar han om. Väntar tills 07.00 men han jollrar vidare, inte sur iaf tänker jag sömndrucket men glatt.

Kikar in till honom, han klämer av världens gladaste skratt o sprallare med sina söta små ben....här vill jag fråga alla, kan man verkligen va sur för man då blivit väckt så tidigt? NEEEEEEEJ det kan man inte, inget värmer mer i hjärtat än när en söt liten plutt som han ler mot en!
Tar upp den söte o går ut i köket där min kära söta syster har skrivit en låååång lååång lista om hur, när o var ja ska mata honom. (i onsdagskväll hade vi även genomgång med hur man öppnade garageporten, hur man fällde upp o ner vagnen, vilka kläder han skulle ha ute, vid vilka grader osv..)

Välling är det första som står på schemat, åt med god aptit! Lekte sedan lite, sen helt plötsligt var det ju dags för gröt och sovdags. Sedan bar det av en runda ner till byn.
Trodde dock inte det var så extremt svårt att klä på ett barn o få ner i vagn och komma ut innan det blir gråt o gnäll. Han tyckte nog jag var lite sölig och ovan, gick ju inte riktigt lika fort som när mamma gör det.

Väl nere i byn ska jag gå o köpa ett marlboro light, tänkte innan att det kanske inte passade sej när jag hade honom med mej, men herre gud, jag måste ju röka o det är faktiskt inte mitt barn.(har lovat mej själv o alla andra att jag ska sluta den dagen jag får redan på att jag har något i magen)
Köper ett lypsyl och min cigg, kassörskan frågar -ska du betala detta tillsammans eller?
och med en blick som säger "inte ska DU väl röka när du har ett litet BARN, ungdomar idag"
med skamsen min säger jag tyst ja och småspringer ut från affären ner till mammas jobb för att skälla av mej! mamma höll med att det var en lite lustig fråga, hon har ju faktiskt inte med o göra vad jag handlar.

Sedan är det matdags igen, barn äter verkligen hela tiden, nu då lunch, pasta med någon form av sås, burkmat som burkmat tycker jag.
Gammelmormor kommer en runda, får håret klippt och leker lite.
Surmunnen börjar komma o sovdags igen, men denna gången gick det inte riktigt lika lätt som första, ville helt enkelt inte lägga sej till rätta.
Jaha det var bara på med ytterkläderna igen, sölig igen o han sur igen.
Somnade som tur var redan innan vi svängt av från uppfarten till huset, så trött va han, går o hälsar på morfar, snackar lite skit.

Hämtar sedan Ville, syrrans mans barn på fritids, vi har djupa samtal om att rökning är farligt, men som tur är, som han säger, har han fått en spruta mot rök, så han kan inte dö av den. Livligt fantasi de där små.
Fikar lite och felix får mosad banan och macka, mackan fastnar som vanligt uppe i gommen o han klöks men ner kommer det efter många om och men.
Helt plötsligt är sara o micke tillbaka igen, o jag ska åka hem. (tåget som vanligt försenat från osby, missar tåget i HLM och får vänta i en timme på nästa tåg, ni förstår kanske varför ja kallar osby, byn som gud glömde.)
Nu med resultatet i hand kan jag nog faktiskt bli en rätt så bra mamma, men tror ja väntar några år, är för glad vid att sova o sådär, o det får man nog inte så mycket med en liten.
Passar mej bra att få låna mina systrars en stund o sen lämna tillbaka och åka hem och lägga mej!


ha det!

1 kommentar:

Kottemor sa...

Så där brukar konstigt nog min syster också säga...;)

Stina heter Anders nya, hon är 21, blond och de har tom hånglat mm hemma hos oss i vårt hus och hon har träffat Ellis flera ggr.
Jag tror jag ska dö.