söndag 23 mars 2008

Lite tokigheter!

Klagomål från en "anonym" kommentator att jag får skriva om tokigheterna i mitt liv...och lite tokigheter har det väl blivit..

Mattias åkte ju som sagt på träningsläger i fredags, han skulle till Holland men på grund av översvämmningarna där nere så fick de åka vidare till La Spania...trevligt för dem...hrmm.
Men iaf skulle han åka från firman vid halv 7 snåret i fredagskväll, dock blev det lite senare för...ja alla som känner Mattias vet ju att det ofta händer oanade grejer kring honom, mest hela tiden faktiskt och även denna gången gick ju något fel.
Vi anländer på firman lagom i tid för att säga hejdå, kramas och pussas lite osv...han kläcker då ur sej -Frida (med hans felbetong av mitt namn, Malmödialekt lixom) vet du vart mitt pass e hänne? -Nej matte, vet jag inte...lite lagom sent att komma med det nu?
-Det ordnat sej säkert, säger han som vanligt, "det ordnar sej" är en fras han använder VÄLDIGT ofta.
Vi öppnar in till tvätthallen där den store bussen står som han ska åka med och vi möts där av en jävla översvämmning....Mattias har glömt stänga av vattnet när han skulle fylla på tanken till bussen, den har stått på sen 11 på förmiddagen så det blev en hel del vatten, ca 3 dm högt va det. Bara att sätta igång att sopa undan vatten med alla saker vi tyckte va lämpliga. Har en fruktansvärd träningsvärk i precis hela ryggen, speciellt ont har jag i mina ryggfiléer. jag kunde knappt jobba på lördagen, kändes som det satt en liten gubbe på ryggen som tryckte in ett spjut in i nacken...men jag tittade och där satt ingen gubbe...bara inbillning.
Det lustiga är att Niklas, Mattias chef sa till honom precis innan han åkte från firman, då strax innan 11 att han fick inte glömma stänga av vattnet...men som sagt Mattias är Mattias...ord åker in genom ena örat snurrar runt lite och lika fort ut genom andra, han lyssnar ungefär på hälften man säger...
Konstigt nog kan jag bara skratta och älska honom ännu mer när han gör tokiga grejer...jag som är planerare och perfektionist ut i fingerspettsarna...personer med olikheter dras ju till varandra säger de och jag och Matte är ett levande exempel på detta!

Har även fått skäll av min kära lilla mamma att jag inte kollar igenom mina inlägg innan jag publicerar dem...hon tycker det är för många stavfel och inga punkter, O istället för OCH, liten bokstav där det ska va stor osv...men ärligt talat? Är det någon som inte förstår vad jag menar när jag glömt en punkt? Har ju inte tid att kolla igenom inläggen, skulle jag ju få sitta me min blogg i flera timmar i så fall...jag skriver bara rätt upp o ner, allt som kommer ur mej...är ju ingen uppsatts detta lixom...Ni (tex min mamma) som kanske har problem med att läsa mina inlägg såhär felstavat och FÖRSKRÄCKLIGT får gärna höra av er till mej på frida.frisyrmakarna@hotmail.com så skickar jag en rättstavad, rättpunktad och rättstyckad del till er för bara 100:-.

Ha det bra!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaa, det är sådana goa inlägg jag menar som får en på såå bra humör.
Vatten e vi ju vana vid att ösa ;)
Har inga probl att förstå vad du skriver, du får lära gamlingarna alla moderna förkortn.

Kramar
/Anonym

Anonym sa...

Ja du Frida, denna gången såg det bättre ut med ditt skrivande. Du har ansträngt dig det ser jag. Du får inte ta så allvarligt på min klagan men du vet att det är en yrkesskada det där med att skriva rätt. Det gör liksom ont i mig när det är för illa....
Men jag överlever, så skriv på du...
Mamma

Kottemor sa...

Hahhahahahahahahahahahahhaaa, kan ju bara höra er;)
Hehe

Asch, hellre lite stavfel och fler inlägg så jag får läsa om ditt roliga liv än mindre stavfel och färre inlägg, så är det:)

Tack för i fredags gumman!

Kram på dig!

Kottemor sa...

Ehrm, nej, ej henne jag menade,haha
det är ju tom fortf hemligt så jag fick radera ditt inlägg,buhu:(
hahahahahaa
attans attans.
du får skriva igen:)
hahahaa

kraaaaaaaaaaaaaaamar