onsdag 2 januari 2008

JÄVLA ELGIGANTEN!

Förra fredagen var jag o Matte på elgiganten o skulle köpa vår efterlängtade platt-tv.
En tv (4000:-)de haft på annons i två dagar så jag va förberedd på att de inte skulle ha den kvar o mycket riktigt var dej ju slut.
Fine tänkte jag o frågade när de skulle få in den igen -på tisdag, o vi öppnar på onsdag igen!
svarade den mycket fjolliga stockholmstalande "troddehanvaröverlägsen" rådgivaren.
Vi frågade också om en annan tv som de haft i samma annonsblad, den var en tusing dyrare men vi ville verkligen ha en tv med oss hem.
-Neeej tyvärr den är också slut, men vi har ju denna, den kostar ju bara 7590:-
I och med att vi tänkt lägga högst 5000 spänn så var detta lite väl mycket så mattias svarade lite fundersamt att det nog var lite mer än vi tänkt oss...han tittade då med höjda ögonbryn på oss o sa -åh, det är veeeerkliiiigen inte dyrt.
JOOOO det är det när man tänkt ta hem en tv för under 5000:- o man kommer ut med en för över 7000:-.
-bättre att jag kommer ut på onsdag, du kan väl boka den till oss?
-nej tyvärr inte, ni får komma på onsdag istället, då finns den ju här.
Idag fixar jag då så att min snälla kollega Azade kunde skjutsa mej ut dit (Matte är ju i spanien).
Ringde även till kundtjänsten för att höra med dem om de kunde se om tv verkligen kommit men det kunde dom ju inte, o de kunde inte koppla mej till butiken heller, som tjejen förklarade så hade det blivit så mycket ringande då så rådgivarna hade ju inte haft tid att göra annat än att svara i telefon då.
Åkte ut dit för han vi pratade med i fredags sa ju faktiskt att de skulle komma in igår så...
Men neeeeeeej, de hade ju haft LITE problem med leveranserna så de kunde inte lova att tv kom innan den 28 januari!!!!
Kan jag boka den då o betala handpenning...visst svarade tjejen jag fått hjälp av, så denna gången gick det men dock inte förra gången...o det fick jag ju snart reda på varför det var så...jo den här tv för 4000:- den kostar ju 5000:- när den kommer då den 28, då är den inte på annons längre....GRRR vad arg jag var..det är ju inte mitt problem att de inte har den inne...fick titta i deras nya annonsblad som kommit ut IDAG...då fanns det en mycket bättre tv som också kostade 5000:- o då vill jag ju hellre ha den om jag nu ändå ska ge 5000:-
Går tillbaka till rådgivningen o säger att jag vill ha den andra tv istället...
-Den e tyvärr slut...
-Men annonsbladet kom ju ut idag?
då sticker en lagom serviceinriktad kille in kommentaren, utan att ens kasta en blick åt mitt håll
-Vi har sålt slut på dem, men det finns 3 st kvar i lödde så om ni kör ner dit i 180 så hinner ni ju dit innan kl 20!
-Ni kan inte ringa dit o boka den till mej då? jag ska ju verkligen ha den!
-nej det är ju först till kvarn, säger han o tittar fortfarande åt ett annat håll när han pratar "med" mej.
Ringer då i ren "jagvillhaenjävlatvpanik" till min svärfar o säger att han genast måste bege sej ner till elgiganten o hämta hem MIN tv...han slänger då sej ut i bilen...
han ringer en kort stund därefter o säger
-Frida...dem hade stängt..
VA FAN ÄR DETTA FÖR JÄVLA SERVICE....
jag är så fruktansvärt arg, jag har till o med haft andningssvårigheter så arg jag varit...
jag förstår om de inte kan boka o hålla en tv men det enda jag begär är att få en ordentlig jävla service...o sanningen...har de ingen jävla tv SÄG DET DÅ!!! så behöver man inte köra överallt o ringa land o rike runt...
HELVETE
Ni får ursäkta att jag svär...eller..nej...jag har fan rätt till att göra d denna gången!!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ojojoj!

Ahlrots töserna är inget man ska bråka med.

Anonym sa...

Lilla Fia, jag kan inte låta bli att skaratta när jag läser detta. Jag´har ju hört hela historien per telefon och jag trodde verkligen att luren skulle börja brinna, men idag har väl allt ordnat sig tack vare din snälla svärfar.
Mamma

Kottemor sa...

Håller med ovanstående anonyme som ej är så svår att lista ut vem det är;)
Men vilket jäkla sätt!!

Hörde ngt hot om en bild på mig...
Hahahahaa
Gumman, du är JÄTTEFIN på den bilden juh!!

Kram på dig!:)

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

Kottemor sa...

Hej lilla hjärtat!
Nu får du ta och uppdatera lite så jag får höra hur ni har det,hahaa

Sorry att min blog ej är lika uppåt som vanligt.

Massa kramar ändå!:)

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar

Anonym sa...

I really like when people are expressing their opinion and thought. So I like the way you are writing