måndag 12 november 2007

Helg i HBG!

I lördags efter jobbet kom familjen Nordström och hälsade på (fredde såg förjävlig ut i håret så han blev klippt, i och me dop på lördag så måste man va fin.)
Adelia busade såklart så mycket som det bara gick, här blockar hon dörrhålet så man inte kan gå förbi och skriker...

-Hä stängt!!!
Hon sa även till mej...-Fija...din mage tjock! snällt syskonbarn jag har lixom...de säger ju att barn är ärliga...men det tror (hoppas) inte ja på!
Här busar Matte och Snuffan allt vad de kan!

I söndags kom syster Sara och skulle få sitt hår tillfixat...hon förstod nog piken jag gav dem (mina kära systrar) härom veckan...jag kallade dem systrarna utväxt!
Men iaf, i med slingor i hela håret, sedan löshår i detta och vips (5 timmar senare) var hon som en ny snygg människa....tänk vad lite färg kan göra!

Idag kom Bella (som e på bilden) och Azade och hälsade på på salongen. Vi ritade lite, sjöng imse vimse spindel några gånger och hade pusskalas...Finns det någon mer som har så underbart fina ögon som Bella har? tror inte det?
Detta är min kollega Alle (Aleksandra)... hon gör så att mina arbetsdagar ej känns lika jobbiga. Hon har de roligaste kommentarer en person kan komma med. Idag pratade vi tex om att jag har många danska kunder och att hon inte förstår någon danska alls, så det är tur hon inte har några. Jag säger då att jag förstår det mesta men att jag inte förstår hur de räknar o så... hon klämmer då ur sej...


-Nej jag vet, skiiit svårt, de säger ju lixom Drei und vierzig och såna grejer..


Jag ger då min blick som ja alltid ger henne när hon sagt något mindre klokt.


-Ehh Alle, det är ju tyska....


Det är inte så att Alle är trög eller så på något vis..tankarna går bara lite sakta ibland :) Men hon är verkligen en av de mest underbara personer i denna värld, aldrig elak eller sur...alltid glad och possitiv..och en sån person är det tur att jag träffar varje dag, jag är ju pessimisten själv!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lilla Bella var verkligen söt.
Jag hade nästan glömt hur söt Alexandra är. Länge sen jag var på salongen.Hälsa henne.
Mamma