lördag 22 december 2007

Kramat toastolen!

I fredagsmorse gick jag som vanligt upp 07.10 för att göra mej redo för jobbet...dock hade jag en lite annorlunda känsla i magen...orolig lixom...började fixa till mej, sminka på mej mitt ansikte o plötsligt stod jag där, med gårdagens taco house mat framför mej, i toastolen.
Tacosen såg dock inte lika frestande ut som dagen innan. Tänkte för mej själv "-det kan bara inte vara influensa, det får inte vara det, är nog bara lite orolig i magen".
Var helt fullbokad med kunder hela dagen som ville bli julfina...Jag skulle minskäl till jobbet.
Tvättade mej igen och började sminka på mitt ansikte på nytt. Tog på mej kläder och var så gott som klar för att kliva ut genom dörren när jag kände det igen, sprang som en dåre för att hinna och där var den välkända kaskaden....det var fan influensa..man känner ju igen den.
Jaha var bara att ringa en kollega som kunde boka av mina kunder så snabbt som möjligt, men vilken ångest, lämna alla i skiten, jag vet ju hur stressigt det är med julen på jobbet.
Men som mamma sa så kan man ju inte hindra kräksjuka på något vis, feber o dylikt kan man hindra med alvedon men icke kräk.
Bara att glida ner i pyjamasen igen inse att man har några jobbiga timmar framför sej.
Vid 17 tiden tog jag ett litet glas vatten, att vatten kan smaka så gott är helt otroligt. Gratis är det ju också...Så denna vecka utser jag vatten som världens mest underskattade dryck.
Framåt 22 tiden drack jag ett helt glas "proviva nypon" efter min syster tips, som också haft kräksjuka inom familjen denna vecka. Gjorde gott.
Idag fick man ju slå på stort efter dieten så snälla Mattias var och hämtade min favoritpizza på Grandisimo. Nu är jag på benen igen, stakare än någonsin.
Det som inte dödar, det härdar.
Imorgon kommer Cecilia med barn för att bli lite julsnygga i håret. Ska bli himla trevligt, hoppas bara hon hittar hit...vi hade ju lite problem sist hon skulle till Helsingborg :)

4 kommentarer:

Kottemor sa...

Jag hittade!!!
Hahahahaha

Tack för de supergoda nybakta muffinsarna:)
Kottarna är så fina nu!

Hoppas du haft en underbar jul hjärtat, kramar till er alla från oss:)

Anonym sa...

Ja du Fia, julen kom, trots kräksjukan, och nu är den nästan över innan den började.
Jag håller på att packa nu. Jag börjar stirra rundor och packa upp och packa ner 17 gånger.....Ja du vet ju hur jag är. Jag är nervös, tycker ej om att flyga.
Vila och ta det lugnt tills du ska jobba igen. Puss.
Mamma

Anonym sa...

Gott nytt år på er!

Kottemor sa...

Hahhahaa, du var sååå fin så!:)
Enda du log på!
Hehe

Jätteskoj att du kom iaf Snäckan!

Massor av kramar!!!